Zdjęcia do sklepu internetowego.
Zdjęcia produktów są twarzą Twojej marki.
Za pomocą zdjęć prezentujesz swój produkt i firmę Klientom. Pomyśl o tym jeśli otwierasz sklep internetowy, lub chcesz rozpocząć sprzedaż na platformach sprzedażowych takich jak Allegro czy Amazon.
Podstawowym rodzajem zdjęć produktowych są PACKSHOTY.
To zdjęcia wykonane na jednolitym, zwykle na białym tle, wiernie oddające wygląd, kształt, fakturę i kolor produktu.
Na takim zdjęciu produkt zajmuje większość kadru, występuje w roli głównej!
Jedno zdjęcie, to zwykle za mało, aby dokładnie pokazać produkt.
Warto pokazać produkt z różnych stron, tak aby potencjalny Klient mógł dobrze zapoznać się z Twoim produktem.
Rozmiar zdjęcia też ma znaczenie – minimum 1000 pikseli na dłuższym boku pozwoli Twoim Klientom przyjrzeć się produktom.
Zdjęcie główne
Wybierz zdjęcie główne, to pierwsze zdjęcie, które zobaczą Twoi Klienci. Zastanów się, które zdjęcie jest najważniejsze, które przyciągnie uwagę i sprawi, że Klient zainteresuje się Twoim produktem.
Przygotuj packshoty pokazujące produkt z różnych ujęć
Kupujący w internecie nie mają możliwości osobistego oglądania i dotykania produktów, dlatego tak ważna jest fotografia produktowa. Zaprezentuj swoje produkty z różnych stron, daj kupującym pełny obraz Twoich produktów.
Zbliżenia/detale
Pokaż detale Twoich produktów, ZBLIŻENIA na istotne elementy czy fakturę, pokaż jakie są możliwości czy funkcje.
Zestawy
Jeśli sprzedajesz dany produkt w zestawie z innymi produktami, pokaż cały zestaw na zdjęciu – tak żeby kupujący nie miał wątpliwości co zamawia.
Połącz packshoty ze zdjęciami typu lifestyle.
Zdjęcia produktów w otoczeniu pokazują produkt w kompozycji, podczas użytkowania, w odpowiednim dla niego otoczeniu. Takie zdjęcia są bardziej emocjonalne.
Przykładowo, jeśli sprzedajesz folie grzewcze, pokaż miejsca, w których kładzie się takie folie – podłogę w salonie lub kuchni, albo ścianę pod lustrem w łazience.
Pokaż produkt w jego naturalnym otoczeniu, jeśli to termostat możesz zaprezentować go na ścianie w pokoju.
Zdjęcia typu lifestyle są też bardzo przydatne do postów w portalach społecznościowych.
Pamiętaj! Zdjęcia to jedyna możliwość dla Klientów kupujących online obejrzenia produktu przed podjęciem decyzji o zakupie.
Nie pozwól, aby twoi Klienci rezygnowali z zakupu ze względu na słabe zdjęcia.